Laiku nepakeista detalė gali sukelti kur kas daugiau nei tik nedidelių nepatogumų. Vienas iš geriausių to pavyzdžių – per ilgai nekeistas degalų filtras. Jis atlieka itin svarbų vaidmenį visoje kuro tiekimo grandinėje, todėl bet koks jo nusidėvėjimas gali turėti aiškių, o kartais ir labai nemalonių pasekmių.
Filtruoto kuro reikšmė variklio darbui
Automobilio variklis – jautri sistema. Jam reikalingas ne tik pakankamas degalų kiekis, bet ir jų švara. Į kuro sistemą patekęs nešvarus kuras gali sukelti problemų degimo procese, pažeisti purkštukus ar net lemti variklio gedimą. Nors šiuolaikiniai degalai yra pakankamai švarūs, keliaujant per ilgai eksploatuotą kuro tiekimo kelią, juose vis tiek atsiranda teršalų.
Čia ir pasitarnauja degalų filtras – jis neleidžia šioms dalelėms patekti į svarbiausias variklio dalis. Tačiau, kaip ir kiekvienas filtruojantis elementas, jis turi ribotą efektyvumo laiką.
Kokie požymiai rodo, kad laikas keisti filtrą?
Dažniausiai vairuotojai pokyčius pradeda jausti važiuojant įkalnėn arba staigiai įsibėgėjant. Jei automobilis pradeda „trūkčioti“, atrodo lėtesnis nei įprastai arba nepastoviai palaiko galią – tai vieni pirmųjų ženklų, kad kuro filtras gali būti užsikimšęs.
Negalima ignoruoti ir padidėjusio degalų sunaudojimo. Jeigu sistemoje kyla pasipriešinimas, variklis turi dirbti intensyviau, todėl sunaudoja daugiau kuro. O tai tiesiogiai veikia tiek piniginę, tiek bendrą automobilio efektyvumą.
Kuo rizikuojama delsiant?
Užsikimšęs degalų filtras nebūtinai suges staiga. Kur kas dažniau jis praranda efektyvumą palaipsniui – pradžioje atsiranda smulkūs trikdžiai, vėliau – rimtesni gedimai. Tarp galimų pasekmių:
- Sutrikęs degalų slėgis
- Pažeisti įpurškimo komponentai
- Užsikimšę purkštukai
- Variklio „užspringimai“ ar net neužsivedimas
- Išaugęs variklio nusidėvėjimas
Jeigu automobilio priežiūra ignoruojama per ilgai, pasekmės gali būti negrįžtamos. Tad laiku patikrintas ir pakeistas kuro filtras – ne prabanga, o būtinybė.
Kada laikas keisti?
Gamintojai paprastai nurodo aiškius intervalus – tai gali būti nuo 20 000 iki 60 000 km, priklausomai nuo transporto priemonės tipo ir naudojamo kuro. Tačiau svarbu atsižvelgti ir į važiavimo sąlygas. Jei automobilis dažnai naudojamas mieste, ilgai stovint kamščiuose arba važinėjant žiemą, kuro sistemos apkrovos padidėja.
Tiems, kurie naudoja dyzelinius variklius, svarbu žinoti, kad šio tipo sistemoms švarus kuras ypač svarbus – net menkiausi užteršimai gali sukelti reikšmingas problemas.
Galiausiai, prevencija visada pigesnė nei remontas. Todėl jei paskutinio keitimo jau neprisimenate – verta tai patikrinti. Laiku pakeistas kuro filtras – garantija sklandžiam variklio darbui, mažesnėms kuro sąnaudoms ir ilgesniam automobilio tarnavimo laikui.