SveikataSaliero nauda sveikatai: 6 didžiausi privalumai

Saliero nauda sveikatai: 6 didžiausi privalumai

Saliero nauda sveikatai yra neįkainojama, nes jis gali padėti palaikyti širdies sveikatą, gerinti virškinimą ir netgi stiprinti atmintį. Salieras yra augalas, priklausantis tai pačiai šeimai kaip morkos ir petražolės. Jis turi ilgus, tvirtus, šviesiai žalius pluoštinius stiebus ir auga kuokštais po maždaug aštuonis-dešimt stiebų. Nors dauguma žmonių nupjauna ir išmeta saliero lapus, jie taip pat yra valgomi ir maistingi. Salieras turi švelnų, žemišką skonį su lengvu pipirų poskoniu.

1. Palaiko širdies sveikatą

Salieras turi daug vandens, tačiau jame taip pat yra daugybė vitaminų ir mineralų, įskaitant kalį ir kalcį, kurie yra svarbūs širdies sveikatai. Jame taip pat yra folio rūgšties ir vitamino K, kurie reikalingi raudonųjų kraujo kūnelių formavimuisi ir efektyviam kraujo krešėjimui. Be to, salieras yra flavonoidų šaltinis, kurie turi teigiamą poveikį širdies ir kraujagyslių sistemai. Didelio skaidulų kiekio turintys maisto produktai, tokie kaip salieras, yra siejami su mažesne širdies ligų rizika.

2. Gerina virškinimo funkciją

Saliero nauda taip pat pasižymi tuo, jog jis yra geras tiek tirpių, tiek netirpių skaidulų šaltinis, kurie yra svarbūs virškinimo funkcijoms. 2010 m. atliktas tyrimas su gyvūnais naudojant saliero ekstraktą taip pat parodė, kad jo fitonutrientai gali apsaugoti virškinimo gleivinę ir galimai apsaugoti nuo skrandžio opų.

3. Mažina uždegimą

Kadangi salieras yra fitonutrientų šaltinis, tyrimai rodo, kad jis gali slopinti uždegimą, todėl gali būti naudingas tiems, kurie kenčia nuo lėtinių uždegiminių būklių, tokių kaip artritas. Tačiau dauguma tyrimų iki šiol buvo atlikti su gyvūnais, todėl reikalingi daugiau tyrimų su žmonėmis, kad salierų nauda žmogui būtų dar išsamiau ištirta.

4. Gerina atmintį

2017 m. atlikto tyrimo su gyvūnais metu buvo nustatyta, kad saliero ekstraktas gali sustabdyti su amžiumi susijusį ir depresijos sukeltą kognityvinį nuosmukį, pabrėžiant saliero naudą. Panašūs tyrimai parodė teigiamus rezultatus su pelėmis, sergančiomis demencija ir Alzheimerio liga.

5. Padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje

Dėl mažo glikeminio indekso (GI) ir didelio skaidulų kiekio salieras yra naudingas tiems, kurie siekia reguliuoti savo cukraus lygį kraujyje. Tyrimai rodo, kad jis gali būti efektyvus mažinant gliukozės lygį kraujyje.

6. Padeda valdyti svorį

Mažai kalorijų ir daug vandens bei skaidulų turintis salieras gali būti naudingas siekiant svorio mažinimo. Nors teiginys, kad salieras yra „neigiamų kalorijų“ maistas, nėra teisingas, jo skaidulos ir vanduo gali padėti jaustis sočiai, sumažinant poreikį valgyti daugiau kalorijų bent jau trumpam.

Salierų sultys

Sultys, išspaustos iš salierų turi mažai cukraus, ir jose yra vitaminų ir mineralų, tokių kaip vitaminai A, C, K ir folatas bei kalis. Geriant jas kaip dalį subalansuotos dietos, galite padėti palaikyti hidrataciją. Po sulčių gamybos nešvaistykite likusios masės – pridėkite ją atgal į sultis, kad gautumėte naudingų skaidulų.

Ar salieras tinkamas visiems?

Daugeliui iš mūsų salieras yra sveikas priedas prie dietos, tačiau kai kurie žmonės gali būti jam alergiški. Lengva reakcija gali apimti tokius simptomus kaip burnos ar liežuvio niežėjimas, čiaudulys ar sloga. Salieras yra daug oksalatų turintis maistas, todėl gali būti netinkamas tiems, kurie turi inkstų akmenis ar su inkstais susijusių problemų. Visada pasitarkite su gydytoju, jei turite su inkstais susijusių sveikatos problemų. Jei patiriate virškinimo problemų, tokių kaip dirgliosios žarnos sindromas (IBS), gali būti rekomenduojama riboti saliero vartojimą, nes jame yra manitolio, kuris gali fermentuotis žarnyne ir pabloginti simptomus.

Apibendrinimas

Daugumai žmonių salieras yra naudingas papildymas siekiant subalansuotos dietos, kadangi saliero nauda yra daugialypė. Geriausia mėgautis šia daržove tiek troškiniuose, tiek sriubose, tiek žaliose salotose ar retkarčiais išgerta sulčių stikline. Jei turite abejonių, ar salieras tinkamas jums, kreipkitės į savo gydytoją arba registruotą dietologą patarimo.

Populiariausi

Naujausi

Rekomenduojame

Naudingi straipsniai

Partneriai

Skaitykite daugiau