SveikataSpirulino nauda: sveikatos privalumai ir naudojimo patarimai

Spirulino nauda: sveikatos privalumai ir naudojimo patarimai

Spirulina yra melsvadumblis, kuris auga gėluose ir sūriuose vandens telkiniuose. Jis yra labai maistingas ir dažnai vartojamas kaip maisto papildas. Spirulino nauda gali būti pasiekiama įvairiais pavidalais, įskaitant miltelius, tabletes ar kapsules.

Šiandien daugelis žmonių renkasi spiruliną kaip natūralią priemonę, siekdami pagerinti bendrą sveikatą, stiprinti imuninę sistemą ir papildyti organizmą svarbiais maistiniais elementais.

Kas yra spirulinas?

Spirulina – tai natūralus produktas, kuris pastaruoju metu sulaukia vis daugiau dėmesio dėl savo galimos naudos sveikatai. Spirulino nauda buvo žinoma senovės civilizacijoms, kurios ją naudojo kaip maisto šaltinį ir vaistą.

Spirulino sudėtis

  • Baltymai
  • Vitaminai (B1, B2, B3, B6, B12, C, D, E)
  • Mineralai (geležis, magnis, kalis, kalcis)
  • Antioksidantai
  • Omega-3 ir Omega-6 riebalų rūgštys
  • Fikocianinas
  • Chlorofilas
Maistinė sudėtis 1 šaukšte (4g)
Maisto Medžiaga Kiekis
Baltymų 4 gramai
Vitamino B1 (tiamino) 11% rekomenduojamos paros normos
Vitamino B2 (riboflavino) 15% rekomenduojamos paros normos
Vitamino B3 (niacino) 4% rekomenduojamos paros normos
Vario 21% rekomenduojamos paros normos
Geležies 11% rekomenduojamos paros normos
Taip pat yra nemaži kiekiai magnio, kalio ir mangano ir nedideli kiekiai kone visų žmogaus organizmui reikalingų maisto medžiagų.

Spirulino kilmė ir panaudojimas

Spirulina yra tam tikros rūšies dumblis, augantis gėluose arba sūriuose vandens telkiniuose. Jis yra vienas populiariausių papildų pasaulyje. Spirulino nauda kyla iš jos augimo tiek gėlame, tiek sūriame vandenyje, kas leidžia jai kaupti įvairias maistines medžiagas.

Spirulinas buvo vartojama senovės actekų, tačiau vėl išpopuliarėjo, kai NASA pasiūlė ją auginti kosmose astronautams maitinti. Šiais laikais žmonės naudoja spiruliną, siekdami padidinti organizmo maistinių medžiagų ir antioksidantų lygį, kas gali padėti apsisaugoti nuo įvairių ligų.

Spirulino nauda

Nors daugelis teiginių apie spirulino naudą gali atrodyti per gerai, kad būtų tiesa, kai kurie privalumai yra moksliškai pagrįsti.

1. Turtinga maistinėmis medžiagomis

Spirulina yra pilnas maistinių medžiagų. Viename šaukšte (7 g) džiovinto spirulino miltelių yra daug naudingų elementų, įskaitant baltymus, vitaminus ir mineralus. Spirulino nauda yra neabejotina dėl jos maistinių savybių.

  • Baltymų: 4 g
  • Tiamino: 14 % dienos vertės (DV)
  • Riboflavino: 20 % DV
  • Niacino: 6 % DV
  • Vario: 47 % DV
  • Geležies: 11 % DV
  • Nedideli kiekiai magnio, kalio ir mangano

Be to, ta pati dozė turi tik 20 kalorijų ir mažiau nei 2 g angliavandenių. Spirulinas taip pat suteikia nedidelį kiekį riebalų – apie 1 g per šaukštą, įskaitant tiek omega-6, tiek omega-3 riebalų rūgštis.

Baltymų kokybė spirulinoje laikoma puikia, nes ji suteikia visas būtinąsias amino rūgštis, kurių reikia jūsų organizmui.

Svarbu pažymėti, kad dažnai teigiama, jog spirulina turi vitamino B12, tačiau tai netiesa. Ji turi pseudovitaminą B12, kuris nėra veiksmingas žmonėms. Vis dėlto, spirulino nauda yra vertinga dėl kitų jos sudedamųjų dalių.

2. Turi stiprių antioksidacinių ir priešuždegiminių savybių

Pagrindinis spirulino komponentas yra fikocianinas, kuris yra antioksidantas ir suteikia jai unikalią mėlyną spalvą. Fikocianinas gali padėti kovoti su oksidaciniu stresu, blokuodamas molekulių, skatinančių uždegimą, gamybą ir suteikdamas įspūdingas antioksidacines ir priešuždegimines savybes.

3. Gali mažinti cholesterolio ir trigliceridų lygį

Spirulino nauda gali padėti sumažinti bendrą cholesterolio, mažo tankio lipoproteinų (MTL) arba blogojo cholesterolio ir trigliceridų lygį, taip pat padidinti didelio tankio lipoproteinų (DTL) arba gerojo cholesterolio lygį. Tai visi yra širdies ligų rizikos veiksniai.

4. Apsaugo MTL cholesterolį nuo oksidacijos

Organizme esančios riebalinės struktūros yra jautrios oksidaciniam pažeidimui, vadinamam lipidų peroksidacija, kuris yra daugelio sunkių ligų priežastis. Tyrimai rodo, kad spirulino antioksidantai gali būti ypač veiksmingi mažinant lipidų peroksidaciją.

5. Gali turėti priešvėžinių savybių

Nors reikia daugiau tyrimų, kai kurie įrodymai rodo, kad spirulina turi priešvėžinių savybių. Tyrimai su gyvūnais rodo, kad spirulino nauda gali padėti sumažinti vėžio atsiradimo dažnį ir navikų dydį.

6. Gali sumažinti kraujo spaudimą

Vienas tyrimų apžvalgos rodo, kad vartojant 1-8 g spirulino per dieną, galima reikšmingai sumažinti tiek sistolinį, tiek diastolinį kraujo spaudimą, ypač žmonėms su aukštu kraujo spaudimu. Šis poveikis gali būti susijęs su padidėjusia azoto oksido gamyba, kuri padeda atsipalaiduoti ir išplėsti kraujagysles. Spirulino teikiama nauda ir širdies sveikatai yra didelė.

7. Pagerina alerginio rinito simptomus

Spirulinas yra populiarus alternatyvus gydymas alerginio rinito simptomams ir yra įrodymų, kad ji gali būti veiksminga. Pavyzdžiui, vienas tyrimas parodė, kad spirulinas buvo veiksmingesnė už cetiriziną, antihistaminą, naudojamą alergijoms gydyti, gerinant alerginio rinito simptomus ir mažinant uždegimą.

8. Spirulino nauda nuo mažakraujystės

Mažakraujystė yra gana dažna tarp vyresnio amžiaus žmonių, sukeldama nuolatinį silpnumo ir nuovargio jausmą. 2020 m. tyrimas parodė, kad vartojant spiruliną gali pagerėti mažakraujystės problemos. 2021 m. tyrimas taip pat parodė, kad spirulinas gali pagerinti geležies trūkumą vaikams.

9. Gali pagerinti raumenų jėgą ir ištvermę

Fizinis krūvis sukelia oksidacinį pažeidimą, kuris yra pagrindinė raumenų nuovargio priežastis. Spirulinas gali padėti sumažinti šį pažeidimą, nes tyrimai rodo, kad ji gali pagerinti raumenų jėgą ir ištvermę.

10. Gali padėti reguliuoti cukraus kiekį kraujyje

Tyrimai su gyvūnais rodo, kad spirulino nauda gali padėti sumažinti cukraus kiekį kraujyje. Viena tyrimų apžvalga rodo, kad spirulino papildai, vartojant nuo 0,8 iki 8 g per dieną, gali reikšmingai sumažinti cukraus kiekį kraujyje nevalgius žmonėms, sergantiems 2 tipo diabetu.

DUK

Ką spirulinas daro organizmui?

Spirulinas yra pilnas baltymų, vitaminų ir mineralų, taip pat turi antioksidacinių savybių. Ji gali padėti valdyti uždegimą, cukraus kiekį kraujyje, cholesterolį ir kraujo spaudimą, be kitų privalumų.

Kas neturėtų vartoti spirulino?

Spirulinas paprastai laikoma saugiu, o spirulino nauda milžiniška. Tačiau jis gali sukelti, kai kuriems žmonėms, šalutinį poveikį, tokį kaip miego sutrikimai ir virškinimo problemos. Žmonės, vartojantys tam tikrus kraujo spaudimą mažinančius, imunitetą slopinančius ar cholesterolio kiekį mažinančius vaistus, turėtų vengti spirulino dėl galimos sąveikos su tam tikromis spirulinoje esančiomis medžiagomis.

Visada pasitarkite su gydytoju, ar spirulinas yra saugus jums vartoti, laikykitės nurodymų ir gauti papildus iš patikimo šaltinio, kad išvengtumėte užterštų produktų.

Ar gerai vartoti spiruliną kiekvieną dieną?

Dauguma žmonių, vartojančių spiruliną, jį vartoja iki 10 gramų kasdien iki 6 mėnesių. Gydytojas gali patarti, kaip dažnai vartoti, kiek vartoti ir kiek laiko.

Išvada

Spirulinas yra cianobakterijų rūšis, dažnai vadinama melsvadumbliu, kuris yra labai maistingas. Tyrimai rodo, kad spirulino nauda yra milžiniška. Jis gali pagerinti cholesterolio ir trigliceridų lygį, slopinti oksidaciją, sumažinti kraujo spaudimą ir sumažinti cukraus kiekį kraujyje. Tačiau reikia daugiau tyrimų, kad būtų patvirtintos šios naudos.

Informacijos šalitnis – healthline

Populiariausi

Naujausi

Rekomenduojame

Naudingi straipsniai

Partneriai

Skaitykite daugiau